Kuriozitetan primjer kako država koristi svoje energetske kompanije tamo gdje škripi, a škripi u sve većoj kontroli medijskog prostora u Poljskoj. Poljski sud blokirao je dozvolu tržišnog regulatora UOKiK državnoj naftnoj kompaniji PKN Orlen za preuzimanje novinskog izdavača Polska Press, objavio je ured poljskog pučkog pravobranitelja za ljudska prava koji je i podnio žalbu. 

Ombudsman smatra da je UOKiK pristajući na kupnju Polska Pressa ignorirao činjenicu da će to narušiti slobodu javne riječi, dok regulator tvrdi da ni nije njegov posao da se bavi time, već tržišnim natjecanjem koje u ovom slučaju neće biti ugroženo. Planirano preuzimanje kritizirale su oporbene političke stranke, smatrajući ga dijelom nastojanja vladajuće stranke Zakon i pravda (PiS) da preuzme veću kontrolu nad medijima. PKN Orlen navodi da će preuzimanjem dobiti nove kupce (a ionako ima većinski tržišni udio), te da će mu mediji poslužiti za targetirano oglašavanje.

Njemački izdavač nije poželjan

Naftaš je plan o kupnji izdavača, u vlasništvu njemačke tvrtke Verlagsgruppe Passau, objavio u prosincu prošle godine. Polska Press objavljuje 20 regionalnih dnevnih listova, oko 100 lokalnih tjednika, 500 web portala, nekoliko časopisa i Naszemiasto.pl, besplatne gradske novine. Njemački izdavač se nije očitovao. Vladajuća stranka PiS već dugo tvrdi da strane medijske tvrtke imaju previše utjecaja u Poljskoj i da narušavaju javnu raspravu. 

PiS je od 2015. transformirala javne mediji, primjerice TV kuću TVP u propagandnu mašineriju te već duže vrijeme tvrdi da strani mediji imaju previše utjecaja na Poljsku te je naslutila da će ići na zakonodavne izmjene kako bi smanjila utjecaj stranih medija, objavio je Intellinews.